Så underbar denna måndag morgon kan vara

Livet är väl härligt? Vad är väl bättre än att med en sång på läpparna och svikt i steget hoppa upp ur sängen, slänga upp fönstret på vid gavel och andas in den underbara dimtunga svinkalla luften från imorse (och nu med för den delen)? För att sedan rusa ut i badrummet, se sig själv i spegeln och helt missa de blodsprängda tröttsvullna ögonen, bleka hyn och förfärliga frisyren som tillkommit av att du sovit i en mkt tvivelaktig ställning och därav också har nackspärr nu! Vidare ut i köket för en näringsrik och uppiggande frukost medan du lyssnar till fåglarnas morgonkvitter (te och två mackor). Sedan är det dags för väckning av de änglalika barnen som de också vaknar med en sång på läpparna, snabbt rusar de upp för att på egen hand klä sig, stillsamt inta sin frukost och tandborstning och sedan utan problem hjälpsamt försöka klä på sig ytterkläderna själva så gott det går. Inga hårda ord, inget gråt el tandagnissel bara ideel vänlighet, hjälpsamhet och glädje!!!

I den bästa av världar inträffar detta. Jag lovar att säga till den dag det händer mig ;o)

Kan det finnas något bättre än en måndagsmorgon mitt i året så att säga, ingen semester än, ingen värme än för den delen heller, istället slask och regn för det mesta. Iskallt med små små glimtar av lite värme och solsken, tillräckligt mkt för att du ska börja våga hoppas på våren men tji fick du, nog ska vi väl ha lite mer regn???

Jag älskar att vara så här optimistisk, det är min grej helt enkelt. Galen optimism med en satirvinkling.

Love


image87


Kommentarer
Postat av: isabell

Hehe Jag anar ironi. Vadå hade du inte en underbar morgon med dina änglar kanske :P

Idag är en riktig bajsdag. Jag orkar inte städa. Jag måste gå duscha för mitt hår är fettigt. Blää på idag och så är det grått ute.

2008-04-07 @ 12:07:57
URL: http://annaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0