Till Isabell

Det här inlägget tillägnar jag åt min syster Isabell och hennes förkärlek till denna fula lilla vovve, kanske taskigt att skriva så men jag kan inte med bästa vilja tycka att den är söt. Isabell är (för oss som känner henne) inget stort fan av hundar el några andra pälsdjur för den delen, tänk bara vilken skada dom gör på dina kläder och ditt vackra hem. Hårar ner och gud förbjude kanske hittar nåt klädesplagg att tugga på el nån borste!!! Nu ska jag inte vara elak, jag själv älskar hundar men är allergisk så jag kan inte ha nån och ibland tycker jag också att dom är för mkt!!! Hårar och skitar ner och fiser och måste gå ut fastän det spöregnar osv osv osv...

I vilket fall som helst, den enda hund som Isabell enligt egen utsago skulle kunna älska är då alltså denna


Verdell...
Även känd som GRIFFON BRUXELLOIS / PETIT BRABANÇON / GRIFFON BELGE
Kärt barn har många namn.
Jag vet att Isabell aldrig har vetat vad Verdell är för hundras och nu när hon får reda på det så kanske tanke väcks att skaffa en egen liten Verdell nån gång i framtiden när hon och Adam har köpt sitt funkishus och hon sitter där på smällen, uttråkad.. Who knows????

Jag hittade även lite info om denna hundras... För er som är intresserade...

Till dig syster yster



Voff


Kommentarer
Postat av: maja

ååå



jag faller som en fura...



vill och SKA ha ny hund att ha under armen (när den inte vill som jag vill ;))

2008-08-28 @ 14:36:28
Postat av: Alexandra

Jaså du, vad blir det då då? Blir det en ny jack russel terrier el skaffar du dig nåt ännu mindre som du kan stoppa i jackfickan när du promenerar??? Jag önskar att jag kunde köpa en malamute som faktiskt är den hundras jag vill ha men men det får tiden utvisa hur det blir med det, kanske sen när pojkarna är större!!! Vem vet??



Kram

2008-08-28 @ 15:25:15
URL: http://lifeasamum.blogg.se/
Postat av: I s a b e l l

OMG !! Verdell. Åhh han är så fin. Meee want. men ändå. Jag är ingen som orkar att springa ut och gå med hunde varje morgon. Suck. ingen hundmänniska här inte. Kanske lite läääängre fram liksom. Nu vet jag iallafall vad jag ska leta efter. Vi får se liksom. Inte omöjligt. men då får det bli i hemlighet. En dag hör Adam en hund skälla i garderoben och jag står bredvid helt oskyldig och frågar " hur i allsindar kom den dit. Vi behåller den" ;)



Thanks dear sis.

2008-08-29 @ 05:42:52
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: I s a b e l l

OMG !! Verdell. Åhh han är så fin. Meee want. men ändå. Jag är ingen som orkar att springa ut och gå med hunde varje morgon. Suck. ingen hundmänniska här inte. Kanske lite läääängre fram liksom. Nu vet jag iallafall vad jag ska leta efter. Vi får se liksom. Inte omöjligt. men då får det bli i hemlighet. En dag hör Adam en hund skälla i garderoben och jag står bredvid helt oskyldig och frågar " hur i allsindar kom den dit. Vi behåller den" ;)



Thanks dear sis.

2008-08-29 @ 05:42:53
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: I s a b e l l

En sak till. När slutar du idag ??



Ska du hem till vh. Jag ska till mamma och tänkte om du hade lust att hämta upp mig i farsta, Jag slutar typ två. Can you ??



Skicka sms eller ring. innan klocan tio :P

2008-08-29 @ 06:57:29
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: maja

ny jacke blir det om vi skall ha

och denna gång som sist med både jakt och agillityträning

så både herr och fru svensson får röra på dököttet ;)

2008-08-29 @ 07:45:00
Postat av: I s a b e l l

Whats up sis. Hörde att liam fortf är sjuk jobbigt. Hörde också att du bråkat med Danne. Det är bara ringa om du vill skrika av dig :P

2008-09-02 @ 13:54:43
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Thanks sis, det kan behövas. Vi hörs framöver jag ringer lovar... Nu är Jonte också sjuk och jag med. Kan det bli bättre??? Nej...

Suck...



Kram kram

2008-09-02 @ 15:28:28
URL: http://lifeasamum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0