Bambi (a.k.a jag) på hal is (torsdag 3/1)

Vilken pärs, fy sjutton säger jag bara. Var för stelfrusen igår för att kunna skriva ner min story, försöker komma ihåg allt ur minnet idag istället. Hmmmmmmmmmmmmmm. Minnet är kort tyvärr.

Hade jättekul igår eftermiddag. Slutade jobbet tre och tänkte hämta barnen före fyra. Enkelt enkelt, skulle bara köra hem. Om alla minns så var det MKT MKT snö igår och dåligt plogat (som vanligt i Stockholm). När jag åker till jobbet så kör jag igenom ett litet villaområde med en brant backe på slutet. Tog den vägen till jobbet på morgonen och tänkte naturligtvis inte alls på att det nog var väldigt halt nu såhär på eftermiddagen när det blivit kallare och folk kört där hela dan och plattat till snön. Nädå jag tuffar glatt på tills jag kommer till mitten av backen och märker att jag inte kommer längre. No panic no panic (my ass att det gick). Får i varje fall hjälp av en vänlig villapappa (som förmodligen bara ville komma ner själv) att backa nästan ända ner igen. Anywa precis när han har sagt "nu behöver du bara svänga lite till vä så är det lugnt" och slagit igen dörren så kommer det nåt satans freak som har så himla bråttom uppför backen. Han är på väg att krocka med mig som får stora hispan då jag tror att han ska köra rakt in i mig och därigenom vrider ratten till vä och släpper på bromsen lite. Jättebra verkligen, känner hur hela bilen helt plötsligt får ett eget liv och bara glider iväg, slurp.... Rakt ner i ett litet dike vid vägkanten!!!! Lyckat Alex lyckat... Såg verkligen fram emot att ringa Danne och Wolle (mammas man) och förklara att nybörjaren kört av vägen och inte kommer därifrån. Som om dom inte har nog med fördomar mot kvinnor bakom ratten. Urk!!! Får sen vänta minst 40 min på att Danne ska komma eftersom wolle den sopan har körförbud på mammas bil och inte kan komma. Snacka om att få abstinens när jag sitter där. Jag törstar efter lite mänsklig kontakt, nån att prata med som försäkrar mig med vänlig röst att "detta kan hända vem som helst lilla vän". Till råga på allt så har jag noll batteri i mobilen och är därför livrädd att den bara ska stänga ner, hick vad gör jag då. Skam skam skam att behöva gå och ringa på nån och tigga om hjälp. Fy vad pinsamt. Till slut så kommer då ändå Danne men han får inte upp bilen, han försöker backa upp istället för att köra fram och lyckas då spräcka bakspoilern mot en liten mur som vi inte såg eftersom det var snö över. HURRA kan dagen bli mer perfekt än såhär??? Då kommer som en, räddande ängel, en liten bärgarbil körandes nerför backen. Vi måste ha sett desperata ut för han stannar och försöker hjälpa oss. Till slut tar han sin vinch och drar bilen upp ur diket. VICTORY AT LAST! Äntligen är bilskrället uppe. Översvallande tack till "Svempas bärgning" som räddade oss. Då får Danne för sig att han ändå ska pröva att åka upp för backen (god damit, här lyckas man få upp bilen och så ska "the man" minsann visa var skåpet ska stå tror han. Kom han upp ?????????????????????????? Nej han kom inte upp HA jag sa ju det. Men typiskt nog så lyckas han backa in på nåns uppfart och vända bilen så han kan köra ner igen. Plus att en äldre man fastnar samtidigt på ungefär samma ställe som mig men han backar också ner igen och svänger till hö istället helt utan problem. Morr, jag måste verkligen lära mig att köra i dåligt väglag. Nå, jag tog Huddingevägen och sen upp på Lännavägen hemma at last efter tre timmars pärs. Detta är inget jag rekommenderar. Jag har lärt mig min läxa - håll dig till dom större vägarna vid taskigt väder!!!!

Klart slut.... ♥


Kommentarer
Postat av: isabell

hahaha men det gick ju bra till slut. du får ta lännavägen när snöns är borta :P

2008-01-06 @ 17:53:18
URL: http://annaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0