Sorry semestern har börjat

Okej så jag har semester nu, det kanske märks? Jag har nog även tagit semester från bloggen tror jag! Med två barn hemma som har en jävla massa överskottsenergi så hinner man inte riktigt med att sitta och häcka framför datan. Tyvärr!!! Bara att leva med det. Idag regnar det,  riktigt mkt också! Suck, vad gör man då då? Jag är inte riktigt på humör att leka supermamma och vara sådär pedagogisk ni vet, då man iklär sig förståndiga regnkläder och gummistövlar och beger sig ut i bushen och letar efter maskar för att sedan ha en intressant pratstund om deras livsstil. Orka.... Inte idag okej. Ibland kan jag vara sådär duktig. En av mina bästa vänner är en sån där - en supermamma som fan klarar det omöjliga. Brevid henne så känner jag mig sorgligt misslyckad. Usch, jag försöker verkligen men jag har långt kvar. Jonte hittade blåbär när vi var  ute och cyklade igår, egentligen ville han ut och plocka idag men "inte i regnet Jonte" jag ber!!! Helst av allt vill jag bara skrota runt i pyjamas, poppa popcorn och titta på film hela dagen. Det hade varit skönt. Jag har visserligen fortfarande på mig pyjamas och klockan är nu i skrivande stund.......... 12:26. Hmm ska jag orka klä på mig? Ja, jag måste tyvärr jag ska nog åka och handla lite. Det är sorgligt tomt i kylskåpet så jag måste fylla på lite. Men sen blir det lugnt, just det jag måste rensa avloppet i badrummet. Urk vad roligt...
Åhhhh vilken pissdag. Semester va? Yeah right. 
Jag får se fram emot slutet av veckan, pojkarna ska till pappa och jag ska till Knutstorp (var nu det ligger, har glömt) och åka lite bil på bana!!!! Ni vet åka fort... Wroom wroom!!!

Nu måste jag springa ut i köket och se hur det går för pojkarna med lunchen! Förhoppningsvis bra. Jag har fått en hel del otrevliga överraskningar serverade av dom där två. El vad sägs om att vakna och hitta sina barn totalt nedklottrade med tuschpenna, varje liten bit synlig hud färglagd, plus mattan i deras rum. Lägg därtill små små bitar papper som lilla grabben har suttit och klippt med saxen (en favoritsyssla). Arggghhhh säger jag bara, jag kämpar verkligen hårt för att inte paketera dom i en kartong och skicka dom med flyget till typ Tibet el nåt sånt där lika nära. Detta är alltså semester så varför längtar jag till jobbet? Usch jag är en usel mamma som inte kan roa mina barn känns det som.

Nu har det alltså gått två dagar till och jag har fortfarande inte skrivit klart det här inlägget, skäms Alex skäms!!! Okej sådär nu skäms jag... Jag har faktiskt varit riktigt duktig. Jonte har ju lärt sig cykla utan stödhjul ***fanfar*** och nu vill han inget hellre än att cykla typ dygnet runt, jag får bända loss hans händer från cykelstyret på eftermiddagarna... Iof sig bra då han  håller på att bli väldigt duktig. Han har bara vurpat ordentligt två ggr hittills. Nu har han lärt sig att bromsa, stå upp och cykla och göra en tvärnit så det låter sådär häftigt ni vet *blink*. Det blir långa cykelrundor nu för oss, vilket är bra för min kondis, idag cyklade vi till Tungelsta och tillbaka, vet inte hur långt det är men det kändes iaf i lårmusklerna. Jag är ju väldigt envis också och cyklar alltid på treans växel dvs den tröga växeln för att få mera motstånd, det känns i benen när man cyklar i uppförsbackar med Liam aka 16 extrakilon där bak... Pust pust...

Nu ska detta inlägg läggas in så att alla vet att jag fortfarande lever...

Ha det bäst...



Cykeldags...



Bästa bildbeviset hittills, bättre kommer inom kort...



Buspojkar - ser såååå rara ut på  bild....



Liam aka Kung Arthur av Camelot *fniss*... Gullepojken...



Bildbevis på att dom faktiskt kan vara sams (i typ fem minuter el så!!!)...



Badtur med pappa ute vid Östnora...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0