God damit... El hur fan det nu stavas...

Idag är jag ARG... Sur som fan, mest sur är jag över att jag var på så bra humör imorse. Jag har visserligen inte hämtat mig helt efter den tragiska vikt-chocken (skriver mer om den senare) som uppdagades igår men ändå, livet kändes lite lite bättre idag. Jag har helt själv fixat tillbaka drivrutinerna för ljudkortet på min dator som jag råkade slänga eftersom jag fick för mig att jag hade virus och skulle rensa lite bland alla "suspekta program" som jag hade. Inget jag rekommenderar att man gör själv *suck*. Men *tada* jag började säkerhetskopiera allt jag har på datan igår, det tog så lång tid så jag skulle bara lägga mig och "vila ögonen" på soffan igår vid elva, det är det sista jag minns tills jag vaknade av att Jonathan stod och ryckte mig i armen och frågade varför jag sov på soffan??? Knirkel knak sa det om min rygg när jag reste på mig.. AJJJJ!!! Kvart i fem var hon då... zzzzzzzzzzzzzzzzz.... Jag satte mig vid datan och upptäckte att den fortfarande inte är klar med kopieringen !!! Shit vad mkt som ska kopieras och vad lång tid det tar. Hmmm... Datan funkar riktigt snabbt, det var länge sen den kändes så fräsch tänker jag, sätter på en film på rent måfå och hör och häpna - LJUDET ÄR TILLBAKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLELUJAH PRAISE THE LORD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så alltså efter denna ändå positiva morgon så kommer man då till jobbet och vad väntar? Total kaos... Telefonen har utan att jag överdriver ringt konstant i fyra timmar snart. Jag har nog kommit typ två meter ifrån den som mest.
Dom ringer från dagis och säger att "tyvärr Jonte har feber han måste gå hem" jaha, ska man ringa exet och utsätta sig för förnedringen av att höra honom säga att "tyvärr jag kan verkligen inte för en gångs skull vara en riktig pappa och ställa upp på mina barn för att jag måste jobba. Du vet väl att jobbet alltid går i första hand". När han säger så känner jag en snedvriden lust till att göra nåt mkt dumt med honom, nåt som innefattar en spade och en plastsäck - get the picture??? Låter jag makaber? Ursäkta det blir så när man hatar någon så mkt som jag gör... För en känsliga ber jag om ursäkt!!!

Iaf så ringde jag exet och mkt riktigt så kunde han inte för hör och häpna han måste jobba!!! Mjaha, ringer mamma, kan hon hämta Jonte då? Nej, för hon (som har fibromyalgi=smärtsyndrom som sitter i musklerna) har en dålig dag pga att det regnar. Jaha, vem vänder man sig till då? Jo till Gina - den underbaraste snällaste raraste gullegull lillesyster nån någonsin kan ha!!! Utan henne skulle jag vara en  halv människa. Puss på dig min älskade lillasyster I love you!!!

Det är äntligen dags för lunch nu. Jag ska stänga ner och gå och äta keso med tomater - mums...

Vi hörs säkert senare...

Later...







Jag har på sistone blivit mer och mer sugen på att göra flera tatueringar. Jag har en örn med utslagna vingar på min högra axel. Jag visste när jag kom på tanken att tatuera mig att det var detta och inget annat jag ville ha då. Jag känner så starkt att jag vill ha just en varg och en vildhäst också... En gammal jobbarkompis till mig (som är rätt så spirituell) anser att jag som gammal indian (har tvättäkta indianförfäder det ni!!!) har dessa djur som mina "totem". Vem vet hon kanske har rätt. Kraftfulla och coola är dom i varje fall... Must have...




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0