Jobb=solsken

EN FRÅGA - VARFÖR ÄR DET FINT VÄDER NÄR MAN SITTER INSTÄNGD PÅ JOBBET?????

Nån som har ett bra svar??? Anyone? Inte jag i varje fall, j-vla sk-t!!! Helgen var för taskig, trist och kallt och blåsigt och regnigt och bläääääääääää. Och nu sol, vilket hån. Fast kallt var det i morse, burr...
Har nya bromsar på bilen nu. Woaw höll på att krossa näsan mot ratten när jag bromsade så som jag är van att göra. Skreeeeeetch sa det om bilen och näsan räddades av mina ultrasnabba reflexer!!! He he he.

Jaha, vad mer har hänt. Var ensam hemma igår IGEN. Inte för att jag klagar, jag tycker att det är rätt så skönt att få vara ifred på kvällarna. Karl = högljutt. Så är det bara, så mkt skönare då att ta ett varmt bad, titta på snyftig men superbra tjejfilm (huset vid Tara Road - har du inte sett den? Försök att göra det!!!) och sen lägga sig och snusa gott. Jag behöver såna kvällar. Som motsats till när fotboll spelas på tv och det vrålas i vardagsrummet fastän barnen sover vägg i vägg. Urk! Jag hatar fotboll. Det är illa när man blir utkonkurrerad av karlns bästa tjejkompis som bara ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR fotboll..... (kräkreflex kräkreflex) Cynisk? Inte då, inte jag. Men jag känner mig utspelad när jag får välja mellan att vara själv hemma el att ha honom som sagt ovan sittandes och vråla i soffan. Vad väljer man? Enkelt val, i varje fall för mig.
Tur att jag är något av en ensling ibland, det skulle vart illa om jag törstat efter uppmärksamhet.

Fick en länk till Arbetsförmedlingen av en kompis igår. Finns ett sekreterarjobb ute nu på Gotland. Jag har en hemlig önskan, jag vill flytta tror jag i varje fall jag kan inte riktigt tolka alla mina sinnestämningar och tankar. Ibland känner jag som att jag skulle kunna packa ihop och dra när som helst, andra dagar känns det omöjligt att lämna den enda trygghet man har. Men stressen i Stockholm är dödande, i varje fall för mig. Men det är så många frågor som ska besvaras, var ska man flytta, var kan man få jobb, dagis, finns det bra skolor, är det bra och trygg miljö, hur blir man emottagen som "utböling från Stockholm", vågar man, orkar man lämna vänner och familj????? Frågor frågor frågor. Jag skulle gärna flytta lite längre bort för jag vill självklart ha plats för både häst och hundar. Lite delade åsikter om det bara inom familjen om ni förstår. Tyvärr. Det är min dröm och den kanske aldrig blir uppfylld men det är väl det som är en del av att vara vuxen. Att inse att du inte kan få allt du drömmer om.

image52

Hittade nya bilder på min favoritras malamuten måste naturligtvis visa dom här, dom är ju så söta sniff sniff undrar när jag ska kunna skaffa en sån?

image53

Buspojke

image54

Smile :o)

image57

Gullig! dräggel dräggel hi hi hi

image58

Djupa ögon som rymmer många hemligheter.

En arbetskompis till mig brukar säga att jag absolut har varit indian i mitt tidigare liv eftersom djur och natur betyder så mkt för mig och det kanske är sant. Jag gillar typiska indiandjur. Jag har en örn tatuerad på högra axeln och jag älskar hästar och hundar, speciellt då malamuten som påminner om en varg. För att inte tala om att jag faktiskt har förfäder på min pappas sida som faktiskt var tvättäkta indianer (hmm det kan förklara min önskan att skalpera nån när jag blir förbannand ;o) skoja bara hi hi hi)

Nu måste jag jobba innan jag får skäll...

See you

image59

Kommentarer
Postat av: maya

du vet vart vi finns om du vill ha ett lugnare jobb samt lugn i livet...

2008-03-04 @ 11:23:32
Postat av: isabell

hehe man är ju nästan en vilde, jag kanske ska hota Adam om han är dum :P

höhöh..

Söt hund men as you know jag är mer en kattmänniska om det inte vore för de jävla håren så skulle jag vilka ha en , och äckliga lukten från kattlådan.

Seriosuly flyttar du kommer man aldrig se dig. Du kommer bli ett spöke på riktigt. Tråkigt :'(

då har man två systrar man aldrig ser liksom.

2008-03-04 @ 11:56:50
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Alexandra

Klart du ska lägga fram ditt vildsinta arv syrran fattar du väl! Det är en tillgång ugh!!!

Ja ja, jag har inte sagt att vi ska flytta men jag vill tror jag, el? jag vet inte okej!

BUUUUUUUUU
Från spöket
Kram

2008-03-04 @ 12:45:35
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: isabell

fint jag stavade seriously

2008-03-04 @ 12:46:33
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Chissra

Åh Gotland är jättevackert. jag gillar den ön jättemycket, ia alla fall på sommaren.
Hm fotboll kollar jag bara på när det är vm aldrig annars.
Jag bor också i stockholm. Jag älskar staden men det är stressigt här...
ha en bra kväll
kram

2008-03-04 @ 17:13:27
URL: http://chissras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0