Måsar och svanar - kan det vara vår på gång?

Våren är på väg, jag vet att det låter galet att säga något sådant. Det är bara att titta ut genom fönstret och konstatera - vår vilken vår? Men men jag har sett säkra tecken. I Västerhaninge (där jag bor) är våren på väg när måsarna kommer flygandes från Nynäshamn. Jag har sett dom tre ggr nu sedan förra veckan så kanske kanske blir det vår nån gång i år. I går var jag ute med Dina (vår hund) när jag hör fågelskrin över huvudet tittar upp och ser 5 svanar komma flygandes i V-formation. Så läckert att se, även Dina var märkbart intresserad men såg lite undrande ut. Det såg ut som att hon tyckte att det skulle vara häftigt att flyga, hon försökte tom flaxa lite med öronen men icke då. Hon stod där hon stod. Lilla toka.

image51
A rose so lovely and fragile


Kommentarer
Postat av: maya

ha ha
får väll kontra med att ankorna i ån nu börjar bli väldigt kärvänliga
eller ur barnens vinkel:
J - mamma vad gör dom?
vad svarar man - nya ankor???

men det är ju ett fan så fort man sitter på jobbet är det strålande sol och blå himmel men när det är helg är det spöregn och snålblåst
tur man slutar 12:30 alla dagar så man kan lura vädergudarna och få lite sol...

2008-03-04 @ 06:33:04
Postat av: isabell

Klart det är vär, så himla skönt. Vi har ju inte haft mkt till vinter men hey I kind of like it anyway. Ska bli skönt att kunna promenera utan att frysa arslet av sig.

ballt jag har nog aldrig sett svanar flyga i V. :P

2008-03-04 @ 09:44:23
URL: http://annaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0