Monday morning jiiihaaaa

Så alltså, måndag igen UÄÄÄCCHHH! Men, en positiv händelse är dock att det är långfredag på fredag, alltså är man LEDIG då!!! Hurra för påsken. Ska bara uthärda fyra dagar på jobbet och sen är det fyra dagar ledigt. Trots att vädret gör allt för att kämpa emot så känns det ändå lite vår nu tycker jag.

Danne kom ju hem i lördags kväll. Jag fick åka till Arlanda och hämta honom. Good damn säger jag bara, invecklat parkeringssystem dom har där. 40 olika infarter till olika parkeringar. Jag fick lite panik när jag råkade åka fel så jag svängde in på första  bästa parkering. Skönt tänkte jag, tills jag upptäckte att jag skulle få knata i typ fem min innan jag kom fram till ankomsthallen. Kul!!!
Det har varit så skönt när han har varit borta, inget tjafs om tv:n, ingen j-vla fotboll, jag har fått ha datan helt för mig själv. Jag försökte förklara detta för honom när vi åkte hem, hur bra det har varit för oss att han varit borta. Naturligtvis ska han feltolka det och tycker att jag är "sval" och för "kompisaktig" mot honom. Herregud, bara för jag inte nockar honom till marken och sliter av han kläderna så är man "sval". Jag tänkte att vi skulle ha ett annat bemötande mot varann nu framöver, jag har även upptäckt att jag måste bli bättre på att komma iväg och göra nåt på helgerna jag med. Han har ju klassiskt nog varit den som drar till kompisar och "bara" ska ut en kväll, och kolla på fotboll osv osv. Han har alltid en mängd förklaringar till varför det är just han som får gå iväg och lämna mig med ungar och hund. Men jag måste slå mig fri! Ska börja bestämma lite planer med min syrra så vi kan hitta på nåt. Har redan bestämt (och meddelat Danne) att helgen efter påskhelgen då ska jag bort!!! Punkt slut...
Han har ju tidigare sagt att visst kan jag också gå iväg och göra annat bara jag säger till så stannar han hemma. Det har tidigare bara varit teoretiskt sagt eftersom jag inte går nånstans. Måste testa det där nu och se om det funkar i praktiken också. hmmmmmmmmmmmm.

Jag tillbringade fredag kväll i telefon med en kompis som jag inte har pratat med på  jättelänge. Det var så skoj, vi pratade i 3½ timme. Jisses, hon var halv ett när vi la på. Men det var så kul att prata med nån som fick en att skratta, jag hade tom ont i kinderna när jag la på av allt skrattande det är bra betyg. Det var kul att få höra en killes åsikter om vardagliga ting, vi tänker ju lite olika han och jag så det blir mkt debatterande, ansträngade visst, men stimulerande också. Just det, mental stimulans har jag saknat känner jag.

Hm, det är segt på jobbet idag känner jag, orkar inte komma igång. Life sucks helt enkelt!!!

Jag brukar pigga upp mig med musik som jag vill dansa till, den här tycker jag är glad och trallvänlig. Vet inte om nån annan håller med men det funkar för mig...



=o) =o) =o) =o) =o) =o)  =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o) =o)

IMG 2924

Läste för skojs skull lite om honom då jag nu ändå hade länkat in en av hans videos (det svänger om den tycker jag) och upptäckte att hans mamma är från Bolivia. Jag visste ju redan innan att hans pappa är från Polen men det här var en överraskning för mig. Min pappa är ju från Bolivia och det är inte ofta man stöter på det tycker jag. Nu har ju jag inte så starka rötter till vare sig min pappa el landet men jag hajade ändå till. Danne är ju från Polen menar jag. Lite skoj sådär. El? Kanske inte... Ähh whatever...

See you

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)
snygg blogg förresten.

2008-03-17 @ 10:53:18
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: maya

ja, man kanske skulle komma bort en kväll eller två
men det är ju så SKÖNT att vara själv hemma...
jag får så mycket gjort när jag är själv och ingen STÖR mig...

men att komma bort börjar kroppen skrika efter
ska kanske ta mig i kragen och pallra mig iväg någon kväll
det vankas ju både ljusparty och kryddparty...åå snacka om kvinnofälla när jag väl kommer bort går jag på försäljningspartyn...such på mig själv helt enkelt
men får mig en rejäl dos kvinnosnack och skvaller när jag är iväg med J på idrott 2 dagar i veckan i alla fall,d et är mina "andningshål" hi hi

2008-03-17 @ 11:04:53
Postat av: isabell

Hell yeah att du ska komma hit. Hmm vad sa han om det då??

Justfan flera dagar ledigt. Vi kanske ska ses och gå runt i farsta eller något .. Va sägs sis?
Måste ha en vårjacka liksom och hatar att gå runt själv. det är inge kul. dessutom måste jag ha nåns åsikt.

Klart han feltolkar. Hahah men vadå, ni är ju inte så mot varann, alltås sådär galet passionerade. Vad förväntar han sig liksom, att du ska pussa marken han går på eller. Shit, han är lite go alltså.

Åhh fan, från bolivia. Nu ska jag berätta det för Adam, you know, vi är ju också en duo på polsk och boliviansk/svensk. Höhöhöh :P

2008-03-17 @ 11:46:57
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Alexandra

Äsch fan, nästa
helg så fyller ju Danne år, så då kan jag inte åka nånstans men helgen efter det. Typ den 5/4 då jävlar! Har redan bestämt att jag ska träffa en arbetspolare den 4:e men det är ju på dan vet du. Typ gå på stan el nåt och fika bara! Tror du att du kan den 5:e! Hi hi, skickade en bild på Åsa flåsa till Dommes mail. Fick svar nu på morgonen, jag frågade vad han tyckte. Hm han sa att han förstår att jag inte är svartsjuk. Som om jag inte visste det redan... Hö hö hö

2008-03-18 @ 09:06:26
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: isabell

Heey jag vill också se hur jon ser ut.

Vadå han fyller ju år på fredagen right. Ska man vara busy hela helgen bara för att han fyller år ??

shit med dig får man ju planera ett åt innan..
Vi säger till sommaren då...

2008-03-18 @ 09:33:45
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Alexandra

Ease up sis, vi får väl se hur det fortlöper, han lär ju liksom ha "kalas" på lördagen el hur! Så då går det ju liksom inte. Plus att jag kan redan på förhand se framför mig hur sur han skulle bli om jag stack iväg. Jag måste liksom hålla honom på bra humör, annars ställer han ju inte upp vet du väl! Nu tar vi 5 april så klappat och klart....

2008-03-18 @ 10:45:05
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: isabell

Jaha, typiskt. Men jobbar inte han då helgen efter hans födesedag ?

Men så vill du kanske träffas nu i helgen alltså du är väll ledig både fredag och måndag ?

2008-03-18 @ 11:42:27
URL: http://annaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0