Solokvist framöver, födelsedagsfirande och minnen av barndomen

Jaha, onsdag= lillördag för en del vanlig knegardag för andra typ mig. Det verkar vara en ny istid på frammarsch el nåt. J-vla kallt imorse alltså... Burr. Jag satte på rumpvärmaren och garvade åt Adam och Gry i äntligen morgon Mix Megapol. Dom är helt hysteriska men så skojiga... Bra att börja dagen med ett skratt el två.

Jaha. Karln åker till Nice på söndag återkommer nästkommande lördag. Vilken orättvisa. Jag vill också åka bort utan barn, hund och ansvar! Okej han ska "jobba" men att valla en 17-årig grabb (han åker som ledsagare) på en el annan utflykt och att lämna och hämta honom i plugget kallar inte jag att jobba. Däremellan är han fri att göra vad han vill!!!!! ORÄTTVIST!!! Visst är jag stöttande??? Ha, inte en chans. Nåja, det är visst inte så väldigt varmt där ännu!  Så nåt bada lär det inte bli!

Undrar vem som åker ut i Let´s Dance på fredag? Jag har svårt att bestämma mig för en favorit den här säsongen. Jag vet, roligare än så har jag inte på fredagar men det duger. Min 21-åriga syster som är en riktig smygrocker höll på att dö när hon fick reda på att jag kollar på det. Undrade om jag månne börjar bli gammal? Vilken förolämpning! Men hennes tid kommer också ska hon nog se. He he he

Annars så ska vi fira kära mor på lördag, hon fyller visserligen på måndag men då kan man ju inte ha kalas. 51 år är siffran den här gången. Inte lika mkt ståhej som förra året med andra ord. Fast skam till kännes så har jag ännu inte köpt någon present. Vet inte vad jag ska köpa heller??? Vad? Och när? Har fredag på mig att hitta nåt, annars är det kört! Gulp. Måste brainstorma lite!!!



Från en annons på hemnet.se Denna tomt finns till salu lite utanför Åre. Folk får säga vad dom vill men så här vill jag bo!!!!!!!!!!!!!! Det bara är så! Finns inget som kan mäta sig med det här. Det här är vila för själen och vem behöver inte det? Jag har lite svårt som sagt att bestämma mig för var jag skulle vilja bo! Jag har självklart lite mer anknytning till norr och då i första hand Jämtland eftersom min släkt på mammas sida bor här uppe lite varstans. Tror inte att nån bor i just Åre. Min morfar bor i ett litet samhälle som heter Hammarstrand. Där bodde jag ett tag när jag var pytteliten medan mamma pluggade en el två terminer till sjuksköterska i Östersund. Det är bara soliga och glada minnen jag har av den tiden i mitt liv. Såna minnen som jag vill att mina barn ska ha av sin barndom. Frisk luft, utelek från morgon till kväll. Hästarna från ridskolan som betade i hagen brevid husen där vi bodde, doften av gräs när morfar klippte gräsmattan el smaken av morötter och jordgubbar och allt annat som mormor drog upp från sin egen odling. Jag har ett jätteklart minne av när jag fick rida på en av hästarna när dom togs in från hagen. Jag kan inte ha varit mer än högst tre år men allt är så glasklart i minnet. Det var en skimmel (vit häst) och det var en av tjejerna som lyfte upp mig och lät mig rida med ända bort till ridskolan. Det var ren och skär lycka. Kanske min kärlek till hästar vaknade där?

Nähä ska väl jobba lite också när man nu ändå får lön för det el vad säger ni?

See ya



Kommentarer
Postat av: isabell

Asså carro ska inte vara så stöddig hon gör väll själv inte så mkt hon. Fast måste säga att lets dance kollar jag ej på, det är faktist inge kul. Dock följer jag den där jävla melodifestivalen suck!

Asså mamma berättade, vikkte jävla jobb han har alltså. Åker hit och dit och har det bra. Bajs på honom.

Mr adam är taggad inför lördag. Hehehe not! Kommer danne eller ? Hoppas carro kommer och mange, det är nått med dem men dem är bra på att lätta på stämningen. :P

Hmm, dem måste eka där på bilden. Höhöhö, äsh jag vet su behöver sinnesro, ett stilla liv liksom. :P

2008-03-05 @ 10:00:24
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Alexandra

Du är dum! det ekar säkert inte! Blä!
Vad är det för fel på Let´s dance eg? Hmm fattar inte.
Jag vet faktiskt inte om Danne kommer på lördag. Han ska ju jobba vad jag vet, det är hans helg, vi får väl se antar jag! Carro och Mange kommer i varje fall for sure. Tur det va! Ska bli så kul att se Adam med resten av familjen. Han kommer typ dö el nåt!! HI HI HI

Kramisar

2008-03-05 @ 11:19:00
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: isabell

Inte fel asså, jag har bara aldrig gillat det tyvärr. Aja okej, Adam får ta det steg för steg liksom. Kanske lite i taget. Puh! thank god, det blir nog kul. Carro för med sig massa liv thats for sure. Hahah nej nu ska vi vara snälla. Jag tror han kommer vara nervös och rätt så tyst. Men det går nog över, han har det ju lättare än mig. Jag sitter liksom med hans mamma och brorsa och lyssnar på massa polska. Kul liksom. NOT!

2008-03-05 @ 11:37:53
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: maya

presenttips på nätet är sendly.se!

helt underbar sida när man har hjärnsläpp...

ha en skön dag, nu går jag hem till vildarna och solen

maysan

2008-03-05 @ 12:25:39
Postat av: Chissra

Köp smycken. Typ från pilgrim eller något liknande. det är ju alltid kul att få.
Vacker bild där på tomten. Skulle vara så nice att bo så där.

2008-03-06 @ 12:24:16
URL: http://chissras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0