Växande pojkfötter och ensam fredag...

Jaha det är oficiellt nu,  jag har två växande pojkar hemma som snart kommer vara tonåringar med storlek 45 i skor, tåbira, finnar och omättlig aptit!!!
Jag tyckte att jag hade så bra koll på  hur mkt deras fötter hade växt men icke då!
Fick äntligen igår chansen att mäta deras fötter igen. Snacka om förvåning när det visar sig att båda pojkarnas fötter har växt en hel cm på typ fem mån. Jonte har hela tiden haft miniminifötter. Förra året växte hans fötter drygt en cm på ett helt år!!! Nu har Jonte 16 cm långa fötter och Liam 15 cm som aldrig direkt var småfotad. Alltså måste jag byta Liams skor strl 25 till ett par strl 27 åt Jonte. 26 och 27  ska dom ha med dryga 1-1½ cm växtmån. Hmm hoppas det räcker nu...

Det är fredag idag, jag ska njuta av att titta på Let´s Dance själv. Vad skönt, inga kommentarer och vi behöver inte börja bråka om vem som borde åka ut. Snacka om att vi har dagisnivå hemma på diskussionerna. Det är inte jag som står för dagismentaliteten!!!! Bara så ni vet! Det är den manliga delen av hemmet. Usch. Men som sagt nu kan jag i lugn och ro avnjuta kvällens program. Det börjar ju dra ihop sig nu. Bara tre program kvar om jag räknat rätt. Vad kollar man på sen på fredagskvällen. INTE Idol. Urk det programmet har liksom överlevt sig själv tycker jag. Fjant-tv.

Snacka om snopen jag blev då inatt. Jag hade tänkt vara duktig och lägga in alla kläder på  auktion på Tradera igår. Ska ut med alla Liams meandi kläder i 86/92  och vad hände? Jag skulle "bara stänga ögonen" fem min tänkte jag. Jonte brukar ibland gå upp igen så jag gick aldrig och satte mig vid datan onödigt tänkte jag om jag ändå måste springa in till han på en gång. Så alltså vad hände? Jag somnade!!! Knall och fall. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Vaknade tio i tolv... Knäpp som jag är så steg jag upp och började lägga in auktionerna då istället. Det tog närapå en och en halv timme. Gick och la mig igen halv två. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Vaknade pigg och utvilad halv sex. Det gör verkligen susen att gå och lägga sig när barnen gör det. Måste försöka göra det minst en gång i veckan!!!! Mentalt löfte..

Nu är det "fikadags" på jobbet. Te och ett äpple för mig som inte dricker det där giftet=Kaffe alltså... ;o)

image68

Snygg klänning va? En fest el brudklänning om man är den modiga typen. Sk-tsnygg den skulle jag vilja ha men när???

Ciao

Kommentarer
Postat av: maya

jag lyckades och hasa ut en del på tradera igår när jag var själv
men du tradera? du som brukar vara sådan hamster på alla saker ungarna vuxit ur...hi hi
lycka till!

ja stora fötter har allt ungarna
här har J 29 och W 28 men det är ju helt beroende på vilken sko den är vilken storlek dom behöver, konstigt nog

2008-03-14 @ 10:27:20
Postat av: maya

kollade tradera, mycket snyggt
skulle behöva göra en ordentlig rensning med ca 40 plagg men det får vänta, orkar inte och det mesta är långärmat så det får gå till hösten istället.
som sagt lycka till!

2008-03-14 @ 10:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0