Födelsedagshysteri och dagen efter...

Mjaha, så var det då kalas igår då. Stackars Liam, han hade varit så uppe i varv på dagis så han inte haft tid att sova mitt på dagen. Han var därför helt slut när vi kom hem igår. Stressade iväg från jobbet vid tre. Hämtade ungarna vid halv fyra prick, kom inte från dagis förrän kvart i fyra! Sladda in på parkeringen och ut med ungar och väskor och smutstvätt och div. Upp och sätta på korv så vi kunde äta nåt innan anstormningen. Pojkarna blir ju så uppe i varv när farmor och gänget kommer så jag ville verkligen att vi skulle hinna äta innan dom kom. Tyvärr så gick ju den planen i stöpet med sådär tio min. Suck. Fast jag fick ändå i dom två hela korvar med bröd. Dom stod sig på det också vilket var tur.
Sen kom då festkommitéen (hm stavas det så?) och naturligtvis i kölvågorna kom även den kaosartade stämningen. Suck! Kände hur det började dunka i den högra tinningen men in med en Ipren, påklistrat leende och off you go. Lyckades som tur var undvika exet så gott det bara gick.
Jag är mäkta stolt över att det ändå var jag som höll i den röda tråden igenom hela kalaset. Annars brukar jag mest vimsa runt och hispa upp mig över allt och alla. Nu var jag lugn och sansad. Kanske för att jag hela tiden var upptagen med nåt. Kaffe el tårtan el disken osv osv. Jag hade helt enkelt huvudansvaret vilket han alltid haft förut. Det kändes bra. Han var bara en gäst där, det kändes ännu bättre...
Jag var ändå tvungen att fråga hur det nu blir med hans jobb, har han fått nåt schema osv. Inte än tyvärr (suck) men vi ska absolut sätta oss sen och diskutera igenom hur vi ska fördela dagarna emellan oss. Urk jag försökte vara lugn och vänlig utan att vara för mkt av någodera, jag tror att jag lyckades. Lyckades lirka ur honom en hel del info. Som att hans "kompis" Å.. betalar halva hyran hos honom!!! För att få vara där "då och då" jamen snälla, vad är jag - dum el? (nåde den som säger ja!). Han försöker vara så smidig men jag fattar jag. Och jag blev sååååå glad, det är ju precis vad jag vill, att han ska gå vidare så att han inte kan ha åsikter om ifall jag gör det också. Hon är med nu när han har ungarna, vilket dom verkar ta riktigt bra tursamt nog! Nej fram för förändring,  den kommer att komma inom kort (även för mig hoppas jag!!!).


Så var det alltså, inte så farligt som det brukar vara, kvällen tillbringade jag med att städa och prata i telefon, något som har blivit mer än en vana numera ;o).

Upptäckte idag att jag är ordentligt trött nu zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz! Jag behöver verkligen sova. Jag MÅSTE gå och lägga mig i tid resten av veckan, reservbatterierna är helt tömda nu...
Ingen soppa kvar i tanken liksom...

zzzzzzzzzzzzz godnatt -  jag menar god förmiddag - zzzzzzzzzzzzzzz


Kommentarer
Postat av: isabell

Ahhh så ni hade minsann kalas igår. Trevligt trevligt. Låter stressigt men också som det brukar vara.

Vaa? Läser jag rätt? Betalar Åsa flåsa halva hyran. Gudaskymning. hahaha han är en sån tönt, och snacket om att ni skulle vänta med att träffa andra då?? BULLSHIT mina damer och herrar BULLSHIT.

Jag säger såhär bigsis, jag tkr du ska introducera du vet vem för pojkarna och göra något jag menar dem vet ju vem han är, ingen stranger precis.

Ahh så det blir att han jobbar på det där Rigi eller vad det heter ? Höhöhöh.

2008-05-07 @ 19:18:38
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Alexandra

Mja det blev ju så hastigt bestämt att det inte funkade nästa helg för hans mamma. Suck! Så det fick bli i förrgår då. Men det gick bra, som jag skrev!!! I´m so cool!!!
Jag vet, vi ligger lite efter med informationsflödet just nu. Vi får pratas vid så jag kan uppdatera dig, jag säger bara det, han är SÅÅÅÅ för mkt bara. Men jag är bara nöjd... Så slipper jag honom helt och hållet!!!
Mja, jag ska fråga honom vad han tycker och så, kanske det skulle funka snart...
Nix, får han jobb så är det på servicehuset i Rågsved.. Wiihaaa vad roligt va?

Kramisar

2008-05-08 @ 08:18:55
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: isabell

Jo det känns nästan så. Man hänger inte med liksom. Snart komer dem typ gifta sig eller nått... Höhöhöhö
Ja kanske lika bra att han koncentrerar sig på något annat.

Servicehus ?? vad är det då ?
njae låter inge kul :P

2008-05-08 @ 09:26:40
URL: http://annaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0