Onsdag morgon...

Idag är än så länge en helbra dag. Visserligen har jag apmycket att göra på förmiddagen men ändå! Morgonen kunde inte ha börjat bättre. Jag vaknade 5:06 och steg upp på en gång vilket är bra för annars blir man bara mossig i huvudet om man håller på och snozzar. Sen flöt det liksom bara på, pojkarna var på bra humör, allt gick som en dans. Lämnade dagis 6:45 vilket hittills är personbästa. Kom till jobbet 7:14!!! Halleluja för såna här morgnar!!!

Det är mkt på jobbet idag på förmiddagen och sen... Urk en massa möten hela eftermiddagen - zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Boooring... Bara jag inte åker dit på att skriva protokoll då blir jag arg. Hmm undrar om jag kan ta mig en tupplur utan att chefen ser nåt? Nä, jag brukar faktiskt vara engagerad och så när vi har möten men nu är det inte så länge sen och då känns det mest som en ointressant upprepning. Vad kan möjligtvis ha hunnit ändras drastiskt på tre veckor? Not much!!!

Jag måste orka jobba två dagar till!!! Idag och imorgon... Känner mig stolt över att jag håller på och bekämpar min förkylning med alla medel. Har nu gått in i stadie 2, näsan har slutat rinna och halsontet är sågott som borta men däremot kan jag inte andas nu och har börjat hosta. HOST HOST HOST!!! Räknade alla tabletter jag tar på morgonen och kom till 8!!! Herregud, det ser ut som jag lider av någon allvarlig åkomma. Men ändå är det inte så farligt som det låter, 3 vitlökskapslar (dom visade sig vara riktigt bra, Kwai Forte från Apoteket), 1 Omega-3 kapsel, 1 vitamin, 1 tablett mot humöret, 1 tablett mot allergin och 1 Ipren för den allmänna sjukdomskänslan. Jisses. 

Lär väl inte hända så mkt idag antar jag, hem sen och låta den vanliga rutinen ha sin gång, mat, tandborstning, läggning, diskning, kanske en tvätt att hänga, måste verkligen dammsuga framför dörren nu har ignorerat det i två dagar... 

Hmm jag är nog lite trött ändå märker jag nu när jag sitter framför datan... Gick och la mig kvart i tolv igår! Jag pratade i telefon (vilket inte är ovanligt nu för tiden!!!) till typ tjugo i tolv, jag hjälpte nån på vägen hem... Annars kan det vara tufft att sitta och köra på kvällen, ensam, i mörkret... Men jag har börjat att gilla och prata så mkt som jag gör, skulle nog sakna det rejält om jag slutade. 

Must work now... 

Later... 

 


Kommentarer
Postat av: maya

grattis!

här försov jag mig, kände mig sjuk igår så jag däckade när J somnade vid 18:45 och vaknade idag på morgonen 05:45 i J:s säng med kläder på i mycket obekväm ställning..not so god

duscha och fixa mig

då är bägge barnen vakna och skall fixas samt äta frulle

W lyckas hälla ut en skål flingor och mjölk över sig och köksmattan

klär av henne och hon skriker för bästa tröjan går i tvätten

sedan skrubba/duscha henne så hon ej luktar sur mjölk, byta kläder och skura kök

nu är klockan 06:30 och jag är SEN!!! börjar 06:00

slänga i mig frulle och samtidigt hjälpa alla andras problem

maken kommer ner ca 06:45 - så trevligt att vi får äta ihop på morgonen, ha not säger jag som rusar vidare

kommer till jobbet och sitter här nu skithugrig då jag brukar äta som en häst på morgonen och idag bara fick kall choklad och en smulig macka...



ja ja ska ha kurs på em och den slutar 16:30 då det blir en lång seg dag och sedan hämta dagis och J fotbollsträning på kvällen så denna dag ett liv eller?!

2008-05-14 @ 09:15:14
Postat av: Anonym

grattis!

här försov jag mig, kände mig sjuk igår så jag däckade när J somnade vid 18:45 och vaknade idag på morgonen 05:45 i J:s säng med kläder på i mycket obekväm ställning..not so god

duscha och fixa mig

då är bägge barnen vakna och skall fixas samt äta frulle

W lyckas hälla ut en skål flingor och mjölk över sig och köksmattan

klär av henne och hon skriker för bästa tröjan går i tvätten

sedan skrubba/duscha henne så hon ej luktar sur mjölk, byta kläder och skura kök

nu är klockan 06:30 och jag är SEN!!! börjar 06:00

slänga i mig frulle och samtidigt hjälpa alla andras problem

maken kommer ner ca 06:45 - så trevligt att vi får äta ihop på morgonen, ha not säger jag som rusar vidare

kommer till jobbet och sitter här nu skithugrig då jag brukar äta som en häst på morgonen och idag bara fick kall choklad och en smulig macka...



ja ja ska ha kurs på em och den slutar 16:30 då det blir en lång seg dag och sedan hämta dagis och J fotbollsträning på kvällen så denna dag ett liv eller?!

2008-05-14 @ 09:15:48
Postat av: Jag

Det funkar inte säger maja att lägga kommentarer hmmm why not.

2008-05-14 @ 10:24:25
Postat av: Anonym

funkar tydligen nu då det istället blev dubbelt

så jag testar igen...

2008-05-14 @ 10:35:50
Postat av: isabell

Varför var du ledig imorgon ??

2008-05-15 @ 08:26:13
Postat av: Alexandra

För två veckor sedan var det två av oss sekreterare som fick vara klämlediga pga att det var röd dag på torsdan. Jag var inte ledig då men min chef ville väl vara lite schyst så hon gav mig ledigt imorgon istället!!!

Sååå skönt. Jag ska följa med Domme när han opererar sig eftersom han får inte köra sen..



Förstår du...



Kramar

2008-05-15 @ 11:03:16
Postat av: Chissra

Vad jobbar du som? nyfiken

Ha en trevlig helg

2008-05-16 @ 20:57:21
URL: http://chissras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0