Varför har jag inget hus?



Den här jättesnygga villan hittade jag till salu på Hemnet.se sidan. Suck säger jag bara, den ligger i Tullinge typ fem minuters bilväg från mitt jobb. Sniff sniff kan det bli bättre än så? Nej det kan det inte!!!!
Den är inte perfekt el så den här villan men den har bra förutsättningar för att bli det. Någorlunda stor tomt, vilket är viktigt, man måste ju få plats att röra sig på. Ljust och fint invändigt (förutom furuluckorna i köket - urk!!!) många sovrum (fyra tror jag) öppna ytor osv osv. Har redan fått påpekat av min kära vän husägaren att ta en titt på  driftskostnaden tilika den usla el lösningen, fast det visste tom jag att direktverkande el är det sämsta du kan ha, fram för alternativ lösning till uppvärmning. Har tom köpt en tidning om just hur man driver sitt hus utan en massa höga elräkningar!!!

Priset är ju som hittat också (märk ironin!) 3 425 000 kr som utgångsbud...
Suck igen, det har man ju på banken - not!!!

Nä, det får räcka att drömma antar jag. What else can you do  huh?

För den som vill titta mer så klicka här

Later dudes...

Kommentarer
Postat av: maya

Varför har jag inget hus?
Därför du inte kan och vet vad man skall kolla på i det finstilta...
uppvärming direkt el! oj oj inte kul att värma 190 kvm med el, byt direkt värmekälla.
furuluckor i köket, ek har inte kvistar.
drift 45 000 kr per år
vi bor lika stort och har 15 000 kr per år! vad är det för fel på detta hus

och du bruden, jobba inte surfa och drömma dig bort i stora hus
börja med en större lägenhet/radhus och jobba dig uppåt därifrån

och inte skulle ungarna flytta från dagis/skola?

2008-05-07 @ 10:07:29
Postat av: Alexandra

Ja ja din glädjedödare jag vet jag vet, hmm visste inte det där med ekluckor men nu när du säger det så, självklart. Tänkte inte på det. Bara skrev nåt. Ja att det var pissdåligt upplagt för elen det hade jag faktiskt sett redan. Därigenom kan man ju fatta lite varför det är så dyrt att underhålla det, kanske också därför dom säljer. Alla är inte så smarta liksom. Men det är i varje fall ett härligt hus, bara man kom tillrätta med det där med elen så... Vill ändå ha det så det så... Bläääää..

Kramisar

2008-05-07 @ 10:21:34
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: maya

det som är så synd är att husen har sådana fantasipriser hos er.
vårt är 170 kvm stort och vi betalade 940 000 kr för det!
ja alla stockholmare som läser detta slå mig bara, spotta på mig men jag är och kommer alltid att förbli en LANTIS!
ja va fan lantis och lantis från oss tar det 55 min med tåg till t-centralen stockholm så så mycket lantis är jag inte ändå
när det tar ca 45-50 min med tåg från V-H till T-centralen så vem är mest lantis egentligen!?

kollar på "nytt läge" på tv3 måndagkvällar och förfasas över dessa fantasipriser det är i storastaden VEM har råd att betala detta undrar jag.
radhus 1,5 mille och sedan hyra på det med mera för att inte tala om hus som har "normalpris" på 4-5 mille
hur många rika finns det i er stad egentligen?
inte så många men det gäller väll att som foster börja bospara och sedan direkt när klockan slår om och man blir 18 år flytta till eget boende och därefter byta, byta, byta och åter byta och shoppa loss i boenden för att komma dig man vill för att kanske kunna bo drägligt någon gång på ålderns höst, tyvärr
inte som är massor av billiga lediga hus, vilket ska vi välja? och sedan ha råd att leva livet och jobba deltid med down shifting som livsinställning

ja jag är LANTIS och kommer alltid att vara det
eller som exet till denna blogg sa första gången han var hos oss - vart är ladgården och korna?
tack för den så jävla mycket lantis är jag inte
bara en lite långt bort boende förortsbo
vi har asfalt, dagis, skola f till 9, bibbla, läkare, affär och BIO alla onsdagar de ni!

på med gummistövlarna och ut i parken med er ;) brudar!!!

2008-05-07 @ 11:11:07
Postat av: Alexandra

Hmm you have point there.
Jag vet faktiskt inte hur många rika det finns här i 08-stan, inte överdrivet många utan snarare många med enorma bolån istället. Mera troligt liksom.
Får väl se hur det blir för mig i framtiden. Vem vet?

Kramisar

Förresten, inte tracka mig för att jag surfar lite då och då, det gör ju du me!!!

2008-05-07 @ 11:32:13
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: maya

okej måste ju ta dessa berömda "micropauser" så hjärnan är pigg och fräch för nästa uppdrag...hi hi

2008-05-07 @ 11:40:17
Postat av: isabell

Heeey me like this house. Kollade de andra bilderna och jag vill typ hoppa in i dem, altanen var bäst. Ingen som kan se in
och en liten del med tak t.o.m Lovely.

2008-05-07 @ 19:15:52
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Alexandra

Visst är det fint? Och så nära till allt och alla. Suck, vill ha...

Kramis

2008-05-08 @ 08:58:50
URL: http://lifeasamum.blogg.se
Postat av: maya

ja skall väll tillägga att huset vi köpt är från 1981 med två nyrenoverade badrum och nyare kök samt tvättstuga
det ända vi behövde göra är måla och tapetsera men så är det ju överallt...

2008-05-08 @ 11:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0