FIN TOMT...





Jag hittade den här tomten på Hemnet.se idag. Jag gillar den skarpt,  nu kan ju inte jag nåt om tomter och vad som är  bra och mindre bra och vad man ska tänka på osv osv men den verkar fin. Kuperad är den också vilket är superbra då jag skulle vilja bygga ett sluttningshus (se fiskarhedenvillan el forsgrens timmerhus-Bergviken), hmmm nu måste jag bara övertyga min bättre hälft om att det är en superbra idé att bygga eget hus istället för att köpa nån annans avlagda. Jag menar ska du bo i hus så ska det väl stämma till 1000% el  hur? Man flyttar ju inte i första taget utan där ska man bo tills vidare då ska man ju f-n trivas också!!!
Nåja det är en önskan och en dröm iaf...

Har visst inte varit så närvarande på jobbet som det är önskvärt så jag kan inte skriva så mkt på bloggen nu. Det får bli längre fram när jag är hemma igen, bor hos Domme denna barnlediga vecka och då sitter jag aldrig vid datorn.

Idag ska jag gå ner på jobbgymmet och träna efter jag har slutat, visst är jag duktig??? Svetta svetta svetta, undrar hur jag kommer må imorgon???

See ya...


Kommentarer
Postat av: I s a b e l l

Jaså här har det ju inte hänt mycket på dagar tkr man. Så du sitter och spanar på tomtar, det är det du gör. :P Kvinna, jobba istället xD



Skoja bara..



Hmm ja man borde ju bygga eget. Precis som man själv vill. Det vore ju himla najs. Jag längtar tills jag bor i hus. Gud så mysigt. :)



Jag vill också träna :'( Buhuuu ... Måste fan träna mina ben. Apropå det, Om man vill ha snygga ben, Är löpning en bra idé ?? Jag undrar jag :)







2008-09-18 @ 09:11:13
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Yep sister dear, löpning är en mkt bra idé då. Du får slanka snygga muskulösa ben av spring spring spring. Jobbigt som fan men värt det när bikinisäsongen är här igen. Snygg rumpa får man också... Synd bara att det ska vara så svettigt att träna el hur?



Precis, klart man vill bygga eget, det säger ju sig självt. Suck... Längtar du, vad tror du jag gör då??? Tänk vilka mysiga jular man kan ha då va??? Vill du springa nåt med mig nu kanske? Typ imorgon vad gör du då? När slutar du? Jag slutar tidigt vet du, ska tvätta kl fem det är allt. Vad sägs???



Let´s go hurtbulle let´s go!!!

2008-09-18 @ 09:27:56
URL: http://lifeasamum.blogg.se/
Postat av: maja

oj oj

bygga hus ja du, du är ju den som alltid skall vara för mycket

kanske du skall tänka på hur huset skall vara planerat och hur tomten skall vara planerad innan ni sätter tänderna i ett bygge.

och bygga hus blir tyvärr alltid dyrare än vad som sägs från början och jag ser dig stå där och svära och gråta när det skall väljas allt från spik i ytterpanel via lampknappar till utforming av hus och sedan tomten. skall det pålas innan husbygge? skall det sprängas innan husbygge? finns el, vatten, vvs samt telefon indraget till tomten???

dessa grejer kostar MASSOR att dra



ja, tyvärr som vanligt är jag den tråkiga tanten som slänger in massor av gnäll och moral men vi har varit så nära att bygga (om du minns huset i å-bro) och fan att bara dra in tele skulle kosta ca 250 000 kr! en nätt liten summa



har mitt drömhus och det vill jag bygga någon gång men efter det att svärmor ny bygger och hon har redan innan inflytt fått betala ca 450 000 kr mer än vad som sagts samt att huset är ca 6 månader försenat så, nja

jag köper då hellre ett bättre begagnat tex 1-2 år gammalt eller ett som byggs av firma (tex riksbyggen) och man kan göra val och sedan bara flytta in och all huvudbry får firman stå för för man har ett fast inflyttningsdatum.



finns två sådana i kommunen nu och jag är ju lite flyttsugen kan jag erkänna;)

http://www.peabbostad.se/listsearch nybygge

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3I32EQ2JL6HE7U4G bättre beg











2008-09-18 @ 09:33:24
Postat av: I s a b e l l

åhh nu vill jag springa. Snygga ben och fast rumpa är det jag vill ha ju. Mjoo, men det är mödan värt sen ju :P



jag har inga skor ju att springa i. Inga träningsskor what so ever. Förutom mina Nike. Har inte du mer än ett par ??

Mamma sa också att hjon hade tänkt att komma förbi i Farsta så jag hade tänkt fråga om jag kunde öppna så jag kunde sluta tidigt. Fast mamma var inte säker men hon trodde att hon skulle komma imorn. Men vi får se, har du inga andra skor så kan jag inte springa ändå.



Jaaaa jag tänkte skriva vilka jular man kan ha då, så mysigt. Jag tror jag kommer förstöra hela mitt hus med julsaker nr jag väl bor i ett. Tomtar överallt :D härligt.

2008-09-18 @ 09:58:23
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: I s a b e l l

Meen dööh seeg, du har ju fortfarande inte svarat på detta jue .. Huga.

2008-09-18 @ 19:10:55
URL: http://annaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0