HELGEN SOM VAR

Jag hade en jättetrevlig helg, på lördagen så var vi alla (jag, Domme, Adam och Isabell) på Öl och Whisky mässan. Kanske inte direkt mitt och Isabells förstahandsval för en lördagskväll men what the heck, pojkarna ville gå så då gick vi... Det var äckligt varmt inne på mässan (Factory mässan i Nacka) och fullt med karlar som bara hade en sak i huvudet och det var ÖL ÖL OCH ÅTER ÖL... (Bläääää) Men alla uppförde sig förhållandevis trevligt och välordnat även om en och en annan trampade stackars Isabell på skorna då och då. Jag var smart som hade tagit gympaskorna på mig upptäckte jag!!! Det var först mot slutet av dagen vid typ åtta när livebandet körde igång som jag tyckte att testosteronet började bli lite väl påträngande... Men då skulle vi som tur var åka... Phhhuuuu.

På söndagen tog vi en snabb tur till Enhörna eftersom Domme skulle hjälpa en vän med husbygget. Det var långt att åka för Enhörna är inte direkt runt hörnet, riktiga landet var det men härligt en sån fin höstdag som igår. Frisk luft... Och enorma mängder med flygfän (IIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHH) myggor och getingar överallt.... Hujedamej säger jag bara. Insektsterapi av hög grad... Efter det skulle vi hem men fick för oss att åka till Värmdö av alla ställen för att titta hur det ser ut där, jag har aldrig varit där och Domme slängde ur sig en idé om att det skulle vara fint att bo där, jag var tvungen att ha en åsikt alltså åkte vi dit. Det var låååååååååååångt dit, lite väl långt. Så vi åkte en hel del den förmiddagen, många mil blev det fram och tillbaka genom Stockholm...  

På eftermiddagen lagade vi mat och åt med Adam och Isabell, jag gjorde fyllda paprikor med potatis och sallad. Riktigt lyckat blev det faktiskt. Sen kollade vi på film som vi hade hyrt, Superhero Movie som var dråligt rolig, sådär som en parodi ska vara. Den såg vi tillsammans med Isabell och Trötter (Adam sov!) och sen såg bara jag och Domme på 21. Den var skitbra, en riktig nagelbitare som hade fått dålig kritik men vi vet ju alla hur mkt man ska lyssna på  rescencenter = INTE ALLS.. Torra typer som aldrig kan uppskatta lättsam underhållning...

Så överlag tycker jag att min helg var riktigt riktigt okej... Idag ska jag hämta mina pojkar på dagis som tur var för jag saknar dom så jättejättemkt nu, jag pratade med Jonathan igår kväll och då sa han att "mamma, nu vill jag åka hem" sniff sniff, då gjorde det ont i hjärtat, mina älsklingar nu ska jag skämma bort dom lite med mkt omtanke... Jag har det bästa av två världar när jag får vara med mina pojkar och min älskling samtidigt...

Fantastiskt ändå, att man fortfarande kan vara lika kär i en person efter ett halvår som man var första veckan man umgicks... PUSS MITT HJÄRTEGRYN....

Åter till jobbet...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen!!!

Jag är glad att du är lycklig...Du om någon förtjänar verkligen det. Hälsa domme och barnen från mig!!!

kram kram

2008-09-22 @ 16:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0